2022- 2024 Copywriter bij Heineken Horeca.
Een heerlijk heldere klus waarbij ik mag schrijven over een product waar ik me van tevoren niet op hoefde in te lezen.
2020 en 2022 Interim contentmanager
In 2020 bij Vattenfall in het (scrum)team Sustainable Energy Advice alle (SEO) content rondom Duurzaam Wonen geschreven. Chatbotconversaties, short copy en long copy. Leerzame en lekker duurzame klus.
2021 Als contentstrateeg heb ik de tone of voice van ROC Nijmegen scherpgesteld: fris, direct en met een twinkle-in-the-eye zodat het (aankomend) mbo'ers aanspreekt.
Veel content herschreven en in het cms geplaatst.
Omdat IKEA in 2019 de jaarlijke catalogus niet meer huis-aan-huis verspreidt kwam er het audiobook. Daarnaast is er in de winkels op verschillende plaatsen audio te horen over producten. Ik schreef voice-over teksten voor het audiobook en de zogeheten soundshowers.
Webredacteur voor Centraal Beheer. Voor het online magazine schreef ik artikelen over uiteenlopende onderwerpen. Meestal lekker human interest en soms over verzekeren.
Social media: posts met die lekker dikke Even Apeldoorn Bellen knipoog ;-)
Projectmanager tekst voor de IKEA pop-up gift shop en bijbehorende site. Ik was verantwoordelijk voor iedere letter. In nauwe samenwerking met het reclamebureau en de sitebouwers natuurlijk. Een award winning project (DIA) waar ik trots op ben!
Voor Old Amsterdam het merkverhaal geschreven. Het is een mooi verhaal over een familie die een prachtig product ontwikkelde.
Letterlijk een lekkere klus.
Product content voor GAMMA.nl gemaakt. Daarbij natuurlijk lettend op SEO en gebruiksvriendelijkheid. Dat zeg ik.
Ik heb in 2016 de SEO-structuur bepaald voor de desktop site en in 2018 opnieuw; nu voor de mobiele versie. Het is heerlijk om woorden te zoeken bij IKEA producten en categorieën. Van tv-meubels tot grillpannen, van hangmatten tot PAX kledingkasten - formally known as garderobekasten. Focus: SEO. Dus keywords, links, short url's, metadescriptions, navigatie en de usability. Verder schreef ik ook wel eens een vacaturetekst en soms de IKEA nieuwsbrief. Superleuke klus in een tof team.
O.a. voor de webshop Coos-shop.com geblogd over cosmetica en huidverzorgingsproducten.
Blurbs voor Apple Music. Korte, wervende teksten over verschillende artiesten en afspeellijsten in uiteenlopende stijlen. Een grote en onwijs interessante klus; naast het gepuzzel met het maximale aantal karakters vond ik het heerlijk om over muziek te schrijven.
Voor het platenlabel Stargate Music persberichten, bio's en andere teksten geschreven.
Als producer gewerkt bij o.a. Radio 2, QMusic en 6 jaar bij Radio538. Eindredactie van de Top 40 en ik schreef presentatieteksten voor verschillende dj's en programma's bij Radio538. Deze teksten passen natuurlijk tot op de millimeter: tussen de hete hits, binnen de vormgeving, binnen de tijd en precies naar de mond van de dj.
Vooral sfeer is bij radio belangrijk. Maar ook de boodschap: wat heeft een luisteraar eraan om dit te horen? En hoe vertel je het? Dat blijft een leuke puzzel.
Alles moet kloppen bij songteksten; natuurlijk het gevoel en de lading van je tekst, maar het rijmschema en het metrum zijn ook best belangrijk :-) In Met Je Hoofd Onder Water van I.O.S. is dat goed gelukt. Het is een van de vele liedjes waaraan ik (mee)schreef.